دل فان

مدل لباس مجلسی مردانه زنانه بچه گانه عروس نامزدی کیف کفش صندل پالتو کت و شلوار ایرانی خارجی اروپایی جواهرات النگو انگشتر

دل فان

مدل لباس مجلسی مردانه زنانه بچه گانه عروس نامزدی کیف کفش صندل پالتو کت و شلوار ایرانی خارجی اروپایی جواهرات النگو انگشتر

اشکنه گوجه سبز اشکنه

سایت آشپزی,اشکنه جدید,اش,گوجه سبز,آموزش آشپزی,غذاهای مکمل,اشکنه,اشکنه گوجه سبز,طرز تهیه اشکنه,اش گوجه سبز,اشکنه گوجه سبز,سوپ,چگونه اشکنه بپزیم

اشکنه گوجه سبز اشکنه

طرز تهیه : پیاز را خرد کرده با روغن در حرارت ملایم سرخ می کنیم تا طلایی شود .آرد و شنبلیله را در پیاز سرخ کرده کمی سرخ و زرد چوبه آن را اضافه می کنیم. سپس ۳ تا ۴ لیوان آب داخل آن می ریزیم و می گذاریم مایه چند جوش بزند و به اندازه کافی به آن نمک و فلفل اضافه می کنیم . مرحله بعد تخم مرغها را در ظرفی می شکنیم و با کمی نمک مخلوط می کنیم و کم کم در مایه اشکنه می ریزیم ، مرتب به هم می زنیم تا تخم مرغها یکجا بسته نشود . پس از ۲ تا ۳ جوش اشکنه را در ظرف می ریزیم . گوجه سبزها را پس از گرفتن هسته آنها داخل اشکنه می ریزیم بعد از پختن ۳ قاشق شکر به آن اضافه می کنیم . بطور کلی در تمام اشکنه ها بعد از ریختن تخم مرغ و پختن آن ۳ تا ۴ عدد تخم مرغ .را درسته در آن میشکنیم و بدون به هم زدن بگذاریم تخم مرغها بسته و پخته شود .

فصل بهار که می شود ، گوجه سبزهای براق در هر میوه فروشی و سر هر کوی برزن به آدم چشمک می زنند . اما می دانستید غیر از مصرف خام ، می توان یا این میوه بهاری اشکنه خوشمزه ای هم درست کرد؟

مواد لازم :

گوجه سبز ۵۰۰ گرم
شکر ۳ قاشق غذاخوری
پیاز ۳ عدد
روغن ۱۵۰ گرم
شنبلیله ۱ قاشق سوپخوری
تخم مرغ ۴ عدد
آرد سفید ۲ قاشق سوپخوری
زردچوبه ۱ قاشق سوپخوری
نمک و فلفل به میزان کافی

 

طرز تهیه :
پیاز را خرد کرده با روغن در حرارت ملایم سرخ می کنیم تا طلایی شود .آرد و شنبلیله را در پیاز سرخ کرده کمی سرخ و زرد چوبه آن را اضافه می کنیم.
سپس ۳ تا ۴ لیوان آب داخل آن می ریزیم و می گذاریم مایه چند جوش بزند و به اندازه کافی به آن نمک و فلفل اضافه می کنیم .
مرحله بعد تخم مرغها را در ظرفی می شکنیم و با کمی نمک مخلوط می کنیم و کم کم در مایه اشکنه می ریزیم ، مرتب به هم می زنیم تا تخم مرغها یکجا بسته نشود . پس از ۲ تا ۳ جوش اشکنه را در ظرف می ریزیم .
گوجه سبزها را پس از گرفتن هسته آنها داخل اشکنه می ریزیم بعد از پختن ۳ قاشق شکر به آن اضافه می کنیم . بطور کلی در تمام اشکنه ها بعد از ریختن تخم مرغ و پختن آن ۳ تا ۴ عدد تخم مرغ .را درسته در آن میشکنیم و بدون به هم زدن بگذاریم تخم مرغها بسته و پخته شود .

مطالب بیشتر از سایت ما

طرز تهیه آش انار انار

روش تهیه‌ی سوپ فلفل دلمه‌ای برای مبتلایان به آنفلوآنزا سوپ رژیمی

طرز تهیه سوپ ماکارونی سوپ جعفری و گشنیز

سوپ ایتالیایی کاملا گیاهی سوپ سبزی

سوپ مرغ و برنج انواع سوپ

میوه نمی خوری بیا بستنی بخور بستنی

طرز تهیه ترشی زمستانی ترشی زمستانی

ترشی گوجه فرنگی شیرازی ترشی گوجه فرنگی شیرازی

طرز درست کردن ترشی فوری ترشی

طرز تهیه ترشی زالزالک ترشی زالزالک